Kérdezzük őt motiválásról, versengésről és együttműködésről. A témákat minden esetben megvitatjuk a pedagógus, az iskola és a szülők szempontjából és a nemzetközi kitekintés után megkérdezzük a kutatót magyarországi tapasztalatairól.
Az epizód elején arról beszélgetünk, hogy mi is az a motiváció, milyen formái vannak és hogy létezik-e olyan környezet, amely optimális motivációt teremt a tanuláshoz. Megtudjuk, hogy a kutató véleménye szerint lehetne-e kizárólag játékosan, örülve tanulni, vagy szükségünk van-e arra, hogy időnként szembesüljünk a keretekkel és mérjék a teljesítményünket.
Boncolgatjuk a versengés típusait és megtudjuk, hogy van-e olyan versengés, amely jó az egyénnek és jó a közösségnek is, és hogy mi a helyzet azokkal, akiket csak demotivál és szorongással tölt el a verseny.
Az beszélgetés utolsó részében az együttműködésről kérdezzük Dr. Fülöp Mártát és megtudakoljuk tőle azt is, hogy szerinte honnan lenne érdemes példát vennünk, ha azt szeretnénk, hogy iskoláinkban egymással együttműködő, kritikusan gondolkodó diákok kerülnének ki.
Ha szívesen olvasnál még többet Fülöp Márta kutatásairól, vagy a versengésről szóló gondolataiból, olvasd el ezt a vele készült interjút vagy ezt a cikket. A figyelmedbe ajánljuk ezt a személyesebb hangvételű interjút is.