Ahhoz, hogy az iskola megfeleljen a modern tanuláselméletek által meghatározott kereteknek, jelentős változásokra lenne szükség. A kutatások szerint a modern iskolának önszabályozott tanulásra kellene épülnie, amely gyökeresen más iskolaszervezést követelne. Ennek ellenére azt látjuk, hogy a magyar iskolarendszer nem sokat közelített ehhez a képhez az elmúlt évtizedek során. Mára elhalt néhány korábbi jó kezdeményezés is, az utóbbi évek oktatáspolitikai döntései pedig kimondottan negatív irányba hatottak.
Vendégünkkel arról beszélgetünk, hogy milyen út vezethet a változáshoz, és hogy ebben mi lenne a tanárképzés, a kutatás és az oktatáspolitika szerepe.
További olvasnivalókért ajánljuk Nahalka István blogját, valamint cikkeit a Taní-tani online folyóiratban, hallgatnivalóért pedig a TASZ podcastját, amelyben tavaly májusban a digitális oktatásra való átállás első tanulságairól kérdezték a szakértőt.