A Szkóp oktatási podcast sorozata második adásának vendége a pesthidegkúti Waldorf Iskola igazgatója, Kökéndy Ákos volt, aki iskolai feladatai mellett többek között a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány kuratóriumában vállal szerepet és a WMN magazin rendszeres szerzője.
Az iskolaválasztás hajrájában megkérdeztük tőle, hogy szerinte hogyan érdemes meghozni ezt a fontos döntést és azt is, hogy náluk mekkora a túljelentkezés. A beszélgetésben arról is volt szó, hogy milyen előnye van annak az osztályokban tapasztalható tudás és képességbeli heterogenitásnak, ami annak az eredménye, hogy ők csak az első osztály előtt felvételiztetnek, majd tizenhárom éven keresztül együtt vannak az osztályok.
Beszélgettünk arról, hogy mi a közös az egyébként sokféle alternatív iskolában, de a legtöbbet természetesen arról tudtunk meg, hogy mi jellemzi a Waldorf iskolákat. Például, hogy mekkora szerepe van a művészeteknek és hogy felnőttként is megtalálhatjuk magunkban az alkotás örömét. Beszélgettünk arról is, hogy miért fektetnek akkora hangsúlyt az intézmény és a szülők közötti szoros kapcsolatra és hogy kikből lehet náluk tanár. Kiderült, hogy miért nem csak nevetni akarják megtanítani a gyerekeket és hogy a diákjaik hogyan állják meg a helyüket később a felsőoktatásban. És egyáltalán, milyen a hangulat egy olyan iskolában, ahol - normális körülmények között legalábbis - egyszerre fogócskáznak az aulában az alsósok és tanulnák a másodfokú egyenlet megoldóképletét “szakállas alakok”.
A beszélgetés utolsó részében azt is megtudtuk, hogy mit gondolt a kémia tanításról az egyetemista Kökéndy Ákos, milyen kalandos úton került a Waldorf és Pesthidegkút közelébe, mi mindent szeretne még megvalósítani az iskolában, mit tanított a tantestületnek a covid-járvány és hogyan született meg a ParenTED sorozat.