A Komplex Instrukciós Program alapja a Stanford Egyetem által a többségében spanyol anyanyelvű, tudásban nagyon heterogén tanulói csoportok hatékony oktatására kifejlesztett módszer. Az iskolarendszerek közötti különbségek miatt jelentős átalakításra volt szükség, ám az elv azonos: minden gyerek jó valamiben, amin keresztül bevonható minden tantárgyba, minden tananyagba.
A K. Nagy Emese vezetésével kialakított módszer segítségével a pedagógusok képesek kezelni az osztályon belüli státuszbeli problémákat, valódi együttműködést teremteni a diákok között, tanórai sikerekhez juttatni minden diákot, mindezek révén pedig növelni az összes diák tudásszintjét.
A KIP 2001-es hejőkeresztúri bevezetése óta folyamatosan terjed, egyre több iskola ismeri meg és veszi át a módszert a bázisintézmény szakértő pedagógusainak támogatásával. A program honlapján megtalálható a téma alapvető szakirodalma a további tájékozódáshoz. Emellett érdemes beleolvasni a programban tanuló gyerekek és szüleik véleményeibe, valamint megnézni a videógyűjtemény néhány anyagát.